Automate your Marketing
with Womplify




 


By: ieder immi

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 6-Jun-2020 14:02 Email | Share | | Bookmark
ABASSA ENT - laman baru

CAWANGAN BARU KAMI TELAH DIBUKA .... SILALAH BERKUNJUNG



BUAT SEMUA TEMAN - TEMAN FP YANG INGIN MENGETAHUI DAN MELIHAT HASIL KERJA TANGAN TERBARU MY HUBBY .. SILALAH KE BLOG KAMI DI
http://ironwork-abassa.blogspot.com
@ EMAIL JER KALAU MALU-MALU .... di iedaimmi@yahoo.com.my


DAN KEPADA SEMUA PELANGGAN2 YG DIHORMATI SEKALIAN , KAMI AMAT BERBESAR HATI INGIN MEMAKLUMKAN BAHAWA KAMI TELAH MEMBUKA CAWANGAN PERTAMA KAMI DI KUANTAN DAN IANYA AKAN BEROPERASI SEPENUHNYA PADA 16 JUN 2009 INI . TERIMA KASIH ATAS SEGALA SOKONGAN DAN KEPERCAYAAN YG TELAH ANDA SEMUA BERIKAN , SILALAH BERKUNJUNG KE PREMIS BARU KAMI DI NO 8 , JALAN IM14/2 , TAMAN INDUSTRI RINGAN , INDERA MAHKOTA , KUANTAN PAHANG . TERIMA KASIH

** untuk entry baru .. sila ke bawah yerk ...


Friday, 21-May-2010 13:18 Email | Share | | Bookmark
sorry

SORRY AAR KAWAN2 .. DEN BETUI2 DAH LAMA X UPDATE FP NIEH .. BETUI2 DAH X DER MOOD KAT FP NIEH .. X DER IDEA DAN BERMCAM2 LAYIE PERASAAN DISAAT INI .. ADUSSSS BERMADAH LAKSS ..

NANTI2 LAH BEB .. DEN UPDATE , BUAT MASA NIEH DEN TGH MENCARI2 DAN MEMBELEK2 MOOD .. DIMANAKAH DIKAU .. HUHUHUHUH


Friday, 16-Apr-2010 05:34 Email | Share | | Bookmark
DIMANA ERTI PERIKEMANUSIAAN BILA SI KECIL DI DERA SEHINGGA MATI

 

assalamualaikum ... ya allah mengalir air mata seorang ibu di pipku tatkala membaca surat khabar kes dera sehingga mati kanak2 cina bernama Lee Swee Hui berusia 3 tahun tghhari ini ... apalah dosa kanak2 tersebut , yang dikatakan HYPERACTIVE .. so kenapa musti dipukul dan terus dipukul sehingga tidak bernyawa ... kawan2 tahu tak .. susulan dari kisah kematian swee hui semalam hari ini dr memberitahu terdapat 60 kesan pukulan dipercayai dgn objek keras pada badan kanak2 tidak berdosa itu ...



tgklah betapa comelnya kanak2 ini .. kini dia tiada .. bayangkan dia menahan kesakitan yang x terjangkau oleh pemikiran kita .. kalau kita org dewasa di cubit terasa sakitnya .. bagaimana pula sikecil yg kelatah ini menahan segala mcm pukulan dari org yg ZALIM bertopingkan SYAITAN !

Kalau lah tidak tahan dengan kanak2 yg xtive begitu kenapa diambil dia dari pengasuh dia .. pengasuh swee hui menangis2 tidak dpt menahan sebak kerana mereka telah menjaga swee hui dari bayi lagi .. dan baru sahaja ibu dia ambil kanak2 itu didapati mati ... bayangkanlah .. mengalir air mata ku tatkala melihat wajah swee hui didalam akhbar ... ku terbayangkan bagaimana agaknya kanak2 ini menahan sakit ketika dipukul bertubi2 oleh ibu dan ayah angkatnya sehingga dia tidak bermaya dan tidak tertanggung lagi ... kawan2 boleh bayangkan ! .. oh ya allahhh kasihannnn swee hui ..
kalau kanak2 ini diberikan kepada aku pun aku x kesah utk menjaganya .. walaupun dia berlainan bangsa dan agama .. sifat perikemanusiaan ini tidak mengenal itu semua ..

Tatkala itu jua aku berkata2 didalam linangan air mata kepada mendiang swee hui .. " pergilah nak .. pergilah kau ke syurga yg sedang menanti mu disana .. dari dirimu terus didera .. kau tenang lah disana bersama penciptamu .. kau tenanglah disana nak .. walaupun kau masih kecil aku berharap cukup lah sampai disini kau menahan kesakitanmu .. tenanglah kau dan bergembiralah kau bersama penciptamu disana " ya allahhhh kau berikan aku kekuatan utk menerima segala dugaan mu di dunia ini .. ku mohon kau jauhkanlah perasaan tidak perikemanusiaan ini dihati kami ibu2 ... aminnnnn ya rabbal alaminnnn


YA ALLAH YA RABBI , KAU MAHA BESAR DAN BERKUASA DIATAS SEMUA YG HIDUP DAN BERNYAWA DI MUKA BUMIMU INI .. KU MERAYU HENTIKANLAH SEGALA KEKEJAMAN TERHADAP SIKECIL DI MUKA BUMIMU INI .. YA ALLAHHH KASIHANILAH ANAK KECIL INI YA ALLAHHHH ...



Tuesday, 13-Apr-2010 13:41 Email | Share | | Bookmark
pelbagai kisah suka duka & lil zahrien e-day

assalamualaikum , huhuhuh salam semua dah lama benar kan aku x update fp nieh , hermmm bukannya merajuk atau feedup ngan fp tapi tahap kemalasan dan kesibukan sama naik skrg nieh .. bertambah lah layie dgn pelbagai masalah dan dugaan yg aku terima lately nieh ...

dlm waktu yg terdekat banyak dugaan yang melanda kami sekeluarga ,
bulan mac 2010 membawa ke april 2010 ini , banyak peristiwa yang melanda kami sekeluarga , mulanya anak aku zahrien demam x kebah2 .. dekat 2 minggu , dlm masa yg sama anak saudara aku juga mengalami demam yg x kebah2 .. kak long hanya menyangka anaknya demam2 biasa .. tapi melarat tidak ada selera makan dan minum susu , kak long aku pulak masa tuh sedang sarat nak bersalin , mana yg nak difikirkan , dalam pada itu jugak tuk ayah aku yang berusia 101 tahun yang duduk dengan ummi aku jugak x sehat disebabkan lelah yg berpanjangan sehingga memerlukan bantuan pernafasan akibat dari paru2 yg telah rosak .. , mereka semua dibawa ke hsp bersilih ganti , aku di kuantan jadi x tenang mendengar berita mcm nieh , kasihankan kak long , ummi yang bergilir2 menjaga ayahnya , anak yg dah sarat nak bersalin serta cucu yg demam x kebah2 .. bayangkan macam mana keadaan ummi ku diwaktu itu , aku yg x mampu berbuat aper2 hanya mampu menelefon dan bertanyakan khabar kerana aku bekerja , bertambah dgn zahrien yg jugak x sehat diwaktu itu ..

ya allahhh selepas beberapa hari kak long ku selamat melahirkan anak keduanya , baby gurl dinamakan Hanan Sofia , alhamdulillah , tapi kami dikejutkan dengan keadaan anak pertama kak long iaitu anak saudara ku raihan zuhaira , dia disyaki mengalami kuman didalam darah , dlm pada itu jugak dr mensyaki dia mengalami diabetic tahap 1 , sewaktu dr mengambil ujian darahnya , tahap kandungan gula melangkaui ke tahap berbahaya iaitu 22 ... ya allahhhh apalahh dugaan yg ingin kau tunjukkan kepada kami .. anak saudara ku dikejarkan ke hsp ktn kerana telalu lemah , kami semua bergegas ke kuantan dimana aku menunggu disini ... anak saudara aku ditempatkan di ICU dan dr masih lagi menjalani uji kaji , bayangkan anak saudara aku yg hanya berusia 2 tahun 1/2 , menangis tanpa henti kerana x tahan diambil darah setiap hari .. huhuhuhu




setelah itu , ummi dan ayah balik ke kg kerana mendapat tahu tuk ayahku sudah boleh keluar dari wad kerana keadaan lelahnya beransur pulih , tapi sayang 3 hari dirumah , atuk pergi meninggalkan kami diusia 101 tahun pada pagi hari sabtu 02 April 2010 , sesuatu yg amat memeranjatkan kami sekeluarga , terutamnya kak long dah hampir 4 tahun tinggal bersama atuk ku ini .. sebelum dia menghembuskan nafas yg terakhir ada 2-3 kali dia muntah berdarah , kerana paru2 nya yang dah rosak akibat dari xtvt merokok yang kerap sewaktu mudanya .. kami redha dengan pemergian tuk ayah ku .. cuma yang kami terkilan atuk x sempat melihat cucu kesayangannya raihan zuhaira .. dia ada menyebut utk berjumpa kerana terlalu rindu .. apakan daya raihan masih di ICU ketika itu ..



2 hari selepas itu kami sekali lagi diduga allah dengan berita bahawa anak saudara ku raihan telah mendapat tahu punca hasil kajian dr2 .. mcm mana aku nak cakap , pankreas dia dah x leh menghasilkan insulin yang meneutralkan gula dlm darah !!! .. ya allahhh .. kasihan anak saudara ku ini ... ia bermakna anak saudara aku dikehendaki cucuk sebanyak 4 kali sehari .... sekirannya prosedur ini tidak dijalankan keatas dia , semua makanan yg dia makan akan menjadi gula dan ia akan menganggu semua program didalam tubuh badannya cth jantung dan paru2 nya akan rosak ... bayangkanlahhhhhhh !!! ... sungguh besar dugaan allah kepada kami , sehingga kini raihan masih di ICU .. setelah 3 minggu berada disana tahap diabeticnya sentiasa turun naik sebanyak 9-11 sahaja ... ya alllahhhhhhhhhhhhhhh kuatkan lah hati kami semua ..




dan dengan semua cerita2 yang aku lalui ini pastinya aku memang x der hati dan perasaan untuk melayari laman internet kecuali fb , bukan aper .. masa memang x mengizinkan .. sedeh , pilu dan risau masih menghantui diri ini .. walau bagaimana punnn aku tidak akan menghampakan kawan2 yg telah ramai aku kenal di alam fp ini , terima lahhh dan juga ku selitkan disini gambar2 sewaktu menyambut bday zahrien 2 minggu sblm dia demam .. huhuhu[/b]













dan sebelum ku akhiri entry kali ini , ingin ku tepek disini award dari adik WATIE .. thanx dik .. x sangka leh copot awal2 di fp adik tau .. heheh suker





Friday, 19-Mar-2010 01:23 Email | Share | | Bookmark
JJCM kenduri kawin & LIL brother E'Day

salam semua .. alhamdulillah daku kembali berfp , ya allahhh rinduu tul nak menaip citer2 terbaru di fp nieh .. walaupun dlm ati nieh menjenggahnya perasaan bosan nak mengupdate .. tap ku gagah jua .. menerjah2 perasaan rinduu nieh kat fp .. ehheh oppps overlak .. hehe almaklummlah sejak mengenali FB terasa malas GAJAH tul nak update FP mahupun BLOG .. sure dah bersawang nieh... heheh tapi ku teruskan jua mengupdate mana yg perlu ..

oklah maleh memang maleh nak bercerita panjang , gamba2 nieh punnn adalah gambar yg sempat aku snap xtvt last weekand .. full with jemputan saudara mara kawin .. wel mereka2 ini adalah pengantin dlm satu hari .. hahhahahha bayangkan dalam satu hari ada 5 jemputan perkahwinan .. huh letihhh .. ok lahhh dan ini adalah sebahagian sahaja .. yg sempat kami pergi 3 buah umah sahaja .. 2 lagi .. kami pergi dlm mimpiii ajerlahhh ... heheh








dan ini pula adalah majlis pertunangan adik lelaki bongsu ku .. the only one brother .. akhirnya dia bertemu pilihan hati dgn org CHINI jerk .. hehe x jauh punn sedaerah ngan kami .. dah dia nak kann nak buat camner .. ingat adik ku ini dpt org jauh .. heheh tapi dokatt jerk , kerja BANK ISLAM ... x perlah janji dia temui bahagia disitu .. kami2 adik beradik semua mendoakan agar pertunangan ini berkekalan hingga melangkah ke jinjang pelamin nanti .. well e'preparation was by me and sister ann .. adik aku yg buat gubahan hantaran perkahwinan di KL tuh ... dia suggest guna fresh flowers orchid .. soo x kesah .. jalannnn for me if its lokks nice and sweet ok jerk .. biler dah siappp hermmm we all really satisfied .. ok lah majlis berlangsung pada hari ahad 6hb Mac ari tuh ... ok lah yuk lah layan pic2 nieh dah maleh nak bercerita panjang lebar .. zazzzzzzzzzzz

















OKLAH .. JUMPA LAYIE DI LAIN ENTRY .. FOR TOP2 COMMENTAR .. MOOD UTK BAGI AWARD X DER LAYIE .. NANTI2LAH .. TUNGGU BILER MOOD DAH ADA NANTI .. INSYAALLAHHH


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net